13 August 2010

Ramadhan yg mengujiku...........






















First day puasa, xder la rasa lapar sgt.
batuk2 x abis2. Mmg seksa, sekali batuk mcm nk terkeluar isi perut ala2 batuk kering. Ni antara batuk yg plg dahsyat yg pernah aku alami. Time berbuka pergi ke Bazar SS agak korap, ramai giler orang.

Dah mcm nak balik raya aku tgk, dah lar kul 7.00 aku baru sampai sana, mmg blur2 nak beli aper. Pastu terbeli Nasi Kukus ayam berempah Abahkau. Kenapa aku letak extension Abahkau? sbb ayam dia x sedap, ayam lama dan berbau. Selamat aku beli kebab sbg back-up.

2nd day puasa x rasa lapar sgt walaupun aku x bersahur. Makanan beli kt fudkot jer sbb kelas abis lewat. Dua hari berturut2 aku minum air asam boi utk berbuka mmg korap sbb boleh membinasakan batuk aku lagi.

3rd day puasa, agak bermasalah time sahur. Saje testim beli makanan kat luar. Naik motor dlm kul 4.26 am. Agak tenang naik motor kat lebuh raya silikon, angin sejuk menusuk di setiap rongga badanku, rasa mcm ala2 nk lentok atas motor. Pastu aku beli 2 roti canai+1 milo ais(degil...batuk2 minum ais lagi) Aku bungkus makan dlm bilik dannnn kuahnya mengalami rasa masam. Arghhhh, spoil tul tp ok lar smpai skrg perut aku boleh beroperasi seperti biasa lagi.

dan hari ke-3 puasa tu juga aku pergi PKU, sblm gi PKU aku gi htr esaimen. Tgh2 bwk motor hujan, baju basah. Arghh lantaklar, asalkan esaimen dihantar dgn selamat pastu mcm biasa kena ceramah di doktor sbb aku minum air sejuk pastu dia kasi ubat batuk dan vitamin C.

First time msk PKU, aku keliru skit sistem dia hahaha. 3 kali kena tggu nombor. Nombor time daftar, nombor time nk msk bilik dan nombor nak ambik ubat. Pada pukul 6.40 pm aku x beli lg makanan berbuka. Cuaca hari ni mendung/hujan. Esk xtaw la camne gamaknya.

6 comments:

whitelover said...

"pada pukul 6.40 pm aku x beli lg makanan berbuka.."eh eh~

THE ZUL said...

sudah menjadi kebiasaan..the last minute-man

whitelover said...

aiyokk~ suka pigi beli lewat2 ka.. :)
:love:

THE ZUL said...

yaa...kalau boleh nk lewat2 kan lagi tp makanan akan mengalami kehabisan stok :(

whitelover said...

lewat2 makin kurang ke org gi bazar..xpenah la plop gi time lwt2 :D

THE ZUL said...

nk merasa "lewat" mai lar :D