19 November 2010

TZW NEWS : Hajat zirafah untuk menaiki kapal terbang terbantut.




JOHANNESBEK : Hasrat seekor zirafah untuk menaiki kapal terbang buat kali pertamanya, akhirnya terbantut. Ini berlaku akibat kesilapan teknikal yang dilakukan oleh penjaganya pada saat-saat akhir. Pada masa yang sama, zirafah itu telah bergegas ke landasan kapal terbang tersebut dan akhirnya kelewatan 46 minit, menyebabkan beliau terlepas penerbangan bersejarahnya.

Jurugambar TZW NEWS sempat mengambil gambar saat-saat akhir zirafah tersebut di tingkap kapal terbang. Jelas kekecewaan muncul di riak wajahnya.

Apa yang memerenjatkan pihak kami adalah zirafah itu telah nekad dan memegang tayar kapal terbang tersebut dan akhirnya menyebabkan kedua-duanya terhempas dan terkorban di tempat kejadian yang tidak jauh dari landasan tersebut.


Ekoran daripada peristiwa tersebut, landasan kapal terbang tersebut telah dinamakan sebagai " Giraffe Mini Airport" bagi memperingati keberanian zirafah tersebut.

Sumber : TZW News

.
.
.
.
.
.

14 comments:

husaynrazak said...

sempat tu kejar owner dia.. style2.. tp kesian zirafah n owner dia.. xpsl2 dua2 tu mati..

THE ZUL said...

bak kata pepatah "usaha sampai titisan darah yg terakhir'
:)

aneesa ♥ said...

ohh tu history dia -___-

THE ZUL said...

haiwan pun ader perasaan 'nekad' jugak
:P

-ROCKprincess- said...

haha...
alolo ciannyer dia...
kena cipta satu plane khas tok dier...
hikhik...

THE ZUL said...

hik hik hik
aku buat entry ni sambil bergenang ari mata.

Beau Bokan said...

sgt bingkai sekali cerita ini..

"zul,ade org nok jupe mung..."

bahaha,follow blog aku!!!

THE ZUL said...

aku tau mu nangis mirul

hahaha berehhh

"ader org nk jupe mu, dia naik moto 3 org"

iFFa said...

sedih giler citer ni...
tak perlu baca cerita, tgk gambar yg pertama tu pun dah boleh wat ketawa guling2
LOL ~

THE ZUL said...

pictures speak thousand words
:)

MrAbey89 said...

Korap..

THE ZUL said...

jauh jauh di mata.

.::: Princess MOMOY :::. said...

chumil jer news nih...ngee~~

THE ZUL said...

TZW NEWS :D