08 April 2009

Aku terpaksa menyingkirkan seekor kucing aku.....



setelah berbincang dengan family aku.
setelah ditafsir,dihafal,dikalkuluskan.

aku terpaksa membuang seekor kucing aku yg bernama kurik.
bukan nak buang suka2 jer.
sebab kucing ni kucing betina dan dua kali beranak tapi x reti jaga anak dia.

mmg kesianlar anak dia asyik menangis tiap2 malam. Si kurik ni x hiraukan anak dia langsung. Sbb dulu tok dia yang bagi hisap. Anak dia nak susu selamba jer buat xtau. Skrg tok dia dah mati, dah xder saper yg nak tolong bg isap.

kemungkinan kucing itu akan disingkirkan dan ditempatkan di pasar(lokasi pasar dirahsiakan).
sbb kat pasar mmg tempat seswai utk dia.

dan skrg dlm proses audition di mana kucing2 mendatangkan masalah akan disingkirkan.
kucing2 jantan mungkin dikekalkan. Jika terdapat kucing2 jantan yg suka kencing merata2 ia bakal disingkirkan.

sebenarnya berat hati jugak nak wak menda2 ni.

berat lagi mata memandang, berat lagi bahu memikul

14 comments:

sjsm said...

macam lam AF la plak cik zul kita ni...men singkir2

TSYA'Z (~_^) said...

alaa...ciannya kucing tuh..kalo letak kat pasar sape yg nak jaga...

ape kata kalo gi letak kat klinik haiwan ker..zoo ker....terjaga seket dri letak kat pasar..

THE ZUL said...

@SJSM
haha memang doh...sebenarnya baru perancangan awal....

@TSYA'Z
tu lar....berat gak hati nak melepaskan.....letak kat zoo idea baik gak tu...tapi kat sini xder zooo...

nia salina said...

ah kesiannya me too mgu lepas terpaksa buang ...nangis2 la

THE ZUL said...

oo ye ker...salina buang atas sebab aper :D

iFFa said...

sebelum "singkir" kucing tu, jangan lupa bergambar kenang-kenangan dulu... nanti kan tak tido malam plak rindu kat mereka...

eh lupa..ko mmg jenis dop tido malam.. hehehehe :p

p/s:try la anta kucing tu kat umah tok cu...nanti dpt kawan baru.

THE ZUL said...

huhuhu ambik gambor....
lagilar sedih hwaa hwaaa....

bagus gop idea anda tu..
boleh dipertimbangkan oleh suruhanjaya perkucingan malaysia
=)

Bedu said...

ko msti buang kt pasar kdai payang kan??? dok pn pasar cabang tiga

THE ZUL said...

ahaha
saloh...ader lg pasor mu tertinggal

iFFa said...

pasar bukit beso la kot.. dekat sket ngan area umah tu...

pink_butterfly said...

aloloo..comeinya anak2 meow tuu....

cian dia, bakal bpisah ngn mak meow...

penunggu_batu_buruk said...

mesti ramai yang tak tahu.. kat ladang ada satu lagi pasar.. berhampiran bulatan ladang...

keciannya..
aku pun da gak peristiwa kucing di buang.. kawan aku da bela tiga kucing, yang memang selalu sama2 berjamaah kat surau depan rumah... tiap2 kali solat, adalah tiga ekor ni pergi solat kat surau. tapi tabiat buruk dia adalah buang merata. rumah kita orang da 2 tingkat, kita orang duk tingkat bawah n da 3 orng lagi diatas. kucing ni selalu buang air kat ats, so, mula2 hilang sekor... pastu hilang 2 ekor lagi.. dipercayai dibuang oleh orang atas.. sekarang yang ada ialah pendatang baru.. harap2 tidak menerima nasib yang sama..

THE ZUL said...

salah satu sebab aku buang kucing...
ialah sikap mereka yg x berdisplin sejak akhir2 ni....

tp bagus gak buang....bersih skit...
aku tgh cari kucing yang berdisplin dan berdedikasi..mu ader dop stock kucing....din?

penunggu_batu_buruk said...

rasenyer takder kot.. skrang proses penghabisan stok.. coz nak balik ganu tak lama lagi..
apesal din?