14 November 2010

Kadang2 kita malu nak mengaku....


memang typical human digelar keyboard warrior.
berani di dalam dunia virtual dan kecut di dunia realiti.

berchatting dgn orang yang kita minat memang la syokkan.
usik dia sana-sini dalam mesengger tanya serba serbi itu ini.

"dah makan ker lum" "duk wak aper tu" "dah basuh kereta jiran ker hari ni?" "hari ni masak lauk aper" "tak baiki lampu brek ker ari ni" "KWSP ayah kau ader braper?" dan macam-macam lagi lah.

tapi bila jumpe face to face, person to person, eyes to eyes. Otomatisnya jadi maluuuuuu.
lutut terketar-ketar halus, perasaan bergelora bak ombak dipukul badai, pertuturan jadi lagging dan buffering. Menggaru-garu kepala atau sideburn yang tak gatal.

adat manusia la tu, tidak semua yang berani meluahkan hasrat terpendam kepada seseorang yang diminati.

mungkin disebabkan oleh faktor-faktor berikut.
  • takut direject on the spot.
  • malu nak beritahu yang kita minat dia.
  • tiada confiden level.
  • xnak dia tau yang kita minat dia, lepas si dia kena kebas baru korang melopong!
  • malu malu dan malu yang tiada kesudahan.

hik hik hik.
ajuvatingting!

.
.
.
.
.
.

12 comments:

whitelover said...

oh saye suke gmbr itu
ps: i miss u

THE ZUL said...

jangan tunggu lama2
:) *wink*

-ROCKprincess- said...

I rarely seen guys like this...
most guys i've met sumenyer yg jns direct jerk...
kalu dah suka ckp jerk...
kalu kena reject just move on jerk larr...

THE ZUL said...

lelaki banyak yg jenis 'malu tapi mau'

:D

MrAbey89 said...

Benci tapi suke...

THE ZUL said...

"Benci tapi suke..."

susah nak faham situasi kt atas.

anamizu said...

jgn malu2 kang melepas ^^

THE ZUL said...

yaaa... :)

paradoks hati said...

sometimes mmg takde confident level..:); it same goes to me too :)

THE ZUL said...

as human being.... x sumer yang berani tampil.
xper time will tell soonn :)

saff'sWords said...

malu tapi mahu. jangan lambat lambat, nanti melepas :)

THE ZUL said...

prinsip tu saya pegang sampailah skrg :)