09 June 2009

Keputusan Ujian darah

cam pelik jer entry kali ni.
xper2, aku just nak update tentang diri aku jer.

lama gak tunggu keputusan ujian darah ni.
pagi tadi doctor baru call, aku dgr bunyi telefon tapi time tu aku tidur so mak aku yang angkat.

pastu dia suruh mari malam karang.
so aku terus start motor dan terus ke tempat kejadian.

hasil dari analisis darah aku :

-kandungan darah normal cuma dia kata sedikit high pressure.
-tapi darah tinggi mmg xder.
-nadi ok normal.
-jantung dia cek ok cuma laju skit mungkin time tu aku berdebar kot
-dia kata aku mengalami darah gemuruh, so dia dah explain camne nak atasi tapi kalau sampai tahap susah nak bernafas dia syorkan ke hospital.

pastu dia kasi 2 ubat :

1 untuk jantung aku sbb degupan tak normal lagi tapi dh ader improvement.
1 untuk Vitamin C sbb dia cakap aku nampak pucat aku rasa camtu gak, aku rasa lemah jer badan aku.

pastu sebelum abis ubat tu sumer, dia suruh mari balik untuk routine check.

promote skit.
klinik tu syed salleh, mmg dari bayi aku gi klinik tuso dah terbiasa.

ok that's for today.
makan Burger jap.

salam.

11 comments:

freakinshark said...

dude...that is really freaking weird..ko dah tukar jadi vampire kot sebab tu la muka pucat?so...suck those innocent blood out..haha..evilnye aku..
aku sangat teruja dengan dr.syed salleh kerana berjaya menyungkil misteri dara..err..darah ko..syabas dr..mungkin sedara-mare todin kot..hahhaha

ape2 pun,syukur ke hadrat ilahi sebab kawan aku ni sihat dan normal..amiin..

azwashamsuddin said...

oh alhamdulillah ok o0..
mai la kite mkn bger bigmac di sini..

THE ZUL said...

terima kasih kawang2..aku terharu dan tergaru....

aku debor gop time tgk result tu...
selamat x seriyes.....

aku makan burger ramly jer lening...support Dr Ramly Radio

sjsm said...

alhamdlah zul xe pape..lau x xceria la awok2 ni lau xdgr lawOk 'spOntan' zul...

Firfa Firzanah said...

alhamdulilah...
kamoo sehat...
apepon..
rjin2 ber"exercise" k.

THE ZUL said...

@sjsm
terima kasih.....
tu lar lawak2 gop..kesihatan kena jaga jugop ekekeke ^^

@firfa
terima kasih....rasa camtu gak...
sbb hari2 dpn pc jer...kena gak exercise dan tgk dunia luar =P

Baharuddin said...

aku rasa, mungkin mung kurang exercise kot. yelah, aksyik duk depan komputer, dok gerok sikit. ape kate mung tolong jiran2 angkat bate wat rumoh ke. mungkin jantung mung kembali normal.
darah gemuruh?.. nyakit keturunan kot. aku gitu gok.

THE ZUL said...

bagus gop...
bleh aku tlg mat indon wak kerja pasni.....

darah gemuruh?penyakit keturunan?
logik gop tu..sbb mu kena gop..jantung berdegup kencang secara tiba2

btw sejak biler mu pakai identiti sebenar komen kat blog aku ni...di manakah pok guard2 tersebut?

iFFa said...

"... high pressure"
aik?..cuti lepak2 kat umah bleh kene high pressure gak ke?..

THE ZUL said...

terlalu byk mengadap objek dlm Internet kot huhu.

kena tgk dunia luar skit wahihih

Valencia Mirrors said...

Appreciate you blogging this