22 February 2009

Balasan kepada yang sering meninggalkan Solat.....


















Subuh - Allah SWT akan mencampakkannya kedalam neraka Jahannam selama 60 tahun* di akhirat. (*nota - 1 tahun diakhirat=1000 tahun didunia=60,000 tahun) Dijauhkan cahaya muka yang bersinar..

Zuhur - Dosa sama seperti membunuh 1000 orang muslim.Tidak diberikan berkat dalam rezekinya.

Asar - Dosa sama seperti meruntuhkan Ka'abah, Dijauhkan dari kesihatan/kekuatan..

Maghrib - Dosa sama seperti berzina dengan ibubapa sendiri.

Isyak - Allah SWT berseru kepada mereka :- "Hai orang yang meninggalkan solat Isyak, bahawa Aku tidak lagi redha engkau tinggal dibumiKu dan menggunakan nikmat-nikmatku, segala yang digunakan dan dikerjakan adalah berdosa kepada Allah SWT." - Dijauhkan kedamaian dalam tidurnya

4 comments:

whitelover said...

meninggalkan solat secara sengaja, dosa nya lebih besar berbanding berzina..wallahu'alam..

THE ZUL said...

mcm itu sekali dosa dia...nauzubillah....

pembaca insaf said...

solat tu tiang agama, jika tiang tu runtuh maka runtuhlah agama. lainlah kalu dia duk dalam iglu artartika. perkara yang mula-mula disoal kat akhirat kekgi ialah pasal solat. kalau solat pun dok lepas. tok soh tengok mende lainlah. puasa ke, wak masjid ke, sedekoh ke, bagi derma banyak kat WTF pun sia-sia je..
dan 1 lagi, jangan lah melengah2kan solat. manalah tahu, time syok main game, datang malaikat maut.. tak pasal2 mati dalam dok sembahyang. dohlah dok tahu bile time mati. pahtu malaikat maut disiplin punyalah tinggi, on time, dok lewat dan dok awal sedetik pun...

THE ZUL said...

bagus2...kemas nama mu

pembaca insaf hahaha