18 October 2010

Minggu Stress kembali.

| S T R E S S - W E E K E N D - S T R U C K - A G A I N |


Typical scene kat maner2 IPTA/IPTS, menjelangnya final exam sumer akan mengalami stress,tension dan depressing yang melampau. Semua orang nak dimarahnya, buat itu x kena, buat ini x kena. Pendek kata sumer benda jadi x kena.

Aku memang tak terkecuali dalam hal ni.
First skali , terpaksa settlekan kursus2 yg bakal di ambil sem depan. Kena pilih betul2 takut jadual clash.
Sem depan aku cuba UPkan jam kredit kepada 22, tu pun kalau xder clash dgn maner2 subjek.
kelas aku sem depan, mesti pack gila babiol ni tp nk wak camne, susah2 dahulu senang2 kendian. hurm typical peribahasa.

Antara Projek2 sem ni yg tgh progress a.k.a x siap lagi buat masa skrg:
  • Software Engineering - library system
  • Database for PC Gaming
  • General Writing <--- Ni paling cerewet sebab banyak phase2 dia kena settlekan dan sekarang serebrum dan kepala hotak aku tgh stuck dekat Opinion Essay =.= , aku x brape nak faham ape sebenarnya yang lecturer aku nak. Pastu SDL online x settle lagi. Tapi mujurla Online Forum aku dah settlekan awal2.
Tapi agak happy skit, sebab minggu ni adalah minggu last kuliah banyak subjek2 yang dah masuk last chapter/slide/tajuk.
rasanya ni la first time UPM adakan minggu Study week, konon2 study la sangat waktu tu hahaha.

Berbalik pada Final exam. Jadual Exam aku agak hectic skit dan mengalami gap yang amat panjang =.=
  • 9 november - Software Enginnering
  • 11 november - Data Struct and OS ( tu kalu OS x tunda waktu lain)
  • <.............GAP 8 HARI WTF!................>
  • 19 november - General Writing
  • 20 november - Database
Agak kurang hensem jadual aku sem ni kan? apsal lar gap tu panjang bebenor. Ape la aku nak buat gap panjang2 tu. Baiki lampu isyarat? basuh kereta dekan? tukar enjin bas? sapu sampah kat fudkot? Study awal? payah skit sebab study awal2 aku cepat lupa. hurmmm tahlar tgklar ape jadi nanti.

Pastu 21 november, percutian berlaku ni lar yang paling seronok sebenarnya hahahaha.

3 comments:

citah bukan mazid said...

bagos ko list jadual.aku xtau bile exam sebelom ni.thnx ya!

iFFa said...

gap 8 hari tu nk bg cuti raye haji le :p

ape kate ko sedekahkan kat aku cuti yg start pd 21 nov tu...

THE ZUL said...

citah - hahaaha rajin kan aku tulis jadual sini :P

iffa - 8 hari tuu..xtaw nk balik ke dop. :P