02 June 2010

Kesilapan manusia yg paling besar....tapi tak pernah kita sedari


















Satu wacana yang segar dan bebas akan aku taip dan buka pada pagi ini.
tiada sebarang cagaran, hanya memerlukan sel2 serebrum sahaja untuk memahaminya.

aku suka menaip benda2 yang bermain dalam fikiran aku, maklumlar percutian sem yang agak panjang kadang2 menimbulkan kegelisahan dan keboringan yang berkala

setiap manusia mempunyai impian dan dengan impianlah menjadikan manusia akan berusaha menggapainya dengan satu penceritaan atau imaginasi yang dibayangkan.

tetapi salah satu impian yang sukar dicapai ialah impian yang terlalu tinggi dan tidak realistik.

dan dengan impian yang tidak dicapai inilah menjadikannya satu harapan yang tinggi atau disebut2 menaruh harapan.

apa yang aku perhatikan, manusia terlalu sangat meletakkan sesuatu harapan.
Yang menjadi silapnya adalah harapan yang tidak realistik. Come on people, don't be hipocryte to yourself.

apa yang aku nak sampaikan kat sini adalah tetapkanlah satu matlamat yang realistik dan boleh dicapai dengan usaha yang berterusan. itu saje the simple formula.
Think guys.

No comments: