18 October 2013

Titik terakhir sebuah Diari usang.

Hai semua, ok terus kepada objektif utama aku nak sampaikan. 28 Oktober 2013 adalah tarikh yang aku akan mengalami satu peristiwa konvokesyen di UPM dan berakhirlah dunia belajar aku.

Aku tanya kepada aku. Kenapa-kenapa aku rasa macam entah ape-ape jer. Perasaan macam seronok tidak muncul menjelang konvokesyen. Adakah disebabkan ade sesuatu yang aku rasa perlu disempurnakan sebelum konvo? Atau mungkin terdapat satu persoalan yang aku tak boleh teka dengan naluri kasar dan pandangan fizikal aku.

Aku memang tidak suka hipokrit yakni berpura-pura dengan perasaan palsu. Tetapi hakikatnya aku akan mengambil skrol tersebut. Terima kasih pada semua yang banyak tolong aku sepanjang 4 tahun berada di UPM.


Masa depan aku masih dalam keadaan seperti telur rebus yang belum dikupas. Kenapa kita perlu bekerja? sebab kita nak duit dan ade juga kata duit dan pengalaman. Tidak kurang juga kata duit,pengalaman dan mendapat kenalan. Oleh itu, lepas konvo marilah mencari kerja secara agresif dan serius.

Kadang-kadang aku terfikir istiadat konvokesyen ni mcm salah satu agenda Freemason. Ia boleh dilihat dari segi pemakaiannya(Jubah) dan istiadat pemberian skrol.

No comments: